An alle Die Lust haben in den eSport mal rein zu schnuppern
Die Teilnahme ist kostenlos.
Der Start der eSports WTCC ist am 09.04.2017.
Weitere Informationen erhaltet ihr im Sector3 Forum oder auf der Website von der WTCC .
... Seit nun mehr als 11 Jahren ...
An alle Die Lust haben in den eSport mal rein zu schnuppern
Die Teilnahme ist kostenlos.
Der Start der eSports WTCC ist am 09.04.2017.
Weitere Informationen erhaltet ihr im Sector3 Forum oder auf der Website von der WTCC .
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Ergänzung laut Theopraktisch benötigt Ihr den Inhalt nicht in eurem Besitz, sprich das Grundspiel reicht zu (kostenfrei) die Wettbewerbe sind frei geschalten für das oben genannte Event bzw. Events
Viel Spaß
Wer hat es noch geschafft?
Dear Participant,
I would like to invite you to the eSports WTCC round of Monza, on Sunday, April 23th.
You have qualified for Division 3.
Time table:
16:30 GMT - Free Practice - 40 minutes
17:10 GMT - Qualifying - 15 minutes - open session, unlimited laps
17:35 GMT – Race - 20 minutes - standing start, no formation lap
See the link below for your local starting times (qualifying):
Event Time Announcer - eSports WTCC Round 1 Monza Division 2,3,4 Qualifying
You can join at any point during practice, just make sure to be there before qualifying.
If you can attend, please reply to me from this e-mail address with the following information until Wednesday, April 19th, 23:59 GMT. Later messages cannot be accepted.
Name:
Team or community:
During next week, we will make a slight modification of some of the cars. It will NOT change the general driving behavior, but it is possible that the performances will be very, very slightly modified. It will be released Thursday at the lastest. Therefore, you have a longer time to confirm your car choice, until Saturday, April 22nd, 16:00 GMT.
Car choice:
Remember, you have to drive this car for ALL rounds of the online multiplayer championship.
If you don't care which car you drive, you can also leave it open, or enter multiple cars. In this case I will assign a car to you that is not often represented on the grid to increase the variety.
You will recieve a confirmation with your car, the livery that I assign and server details in due time. In case you do not own the content, it will be added to your account, but for race day only.
Greets,
Robert Wiesenmüller
eSports WTCC
Division 1 und 2 soll liv auf dem Channel übertragen werden. Die anderen beiden Divisionen werden wohl auch übertragen allerdings nicht live
Fein fein und schön International
Dear Participant,
the first round of the eSports WTCC at Monza is coming up tomorrow.
You can find your car and your livery in the graphic that is attached to the e-Mail.
Here is the schedule:
16:30 GMT - Free Practice - 40 minutes
17:10 GMT - Qualifying - 15 minutes - open session, unlimited laps
17:35 GMT – Race - 20 minutes - standing start, no formation lap
See the link below for your local starting times (qualifying):
Event Time Announcer - eSports WTCC Round 1 Monza Division 2,3,4 Qualifying
Please join the server as early as you can.
You cannot leave during qualifying, it will delete your previous times. After the race is over, please wait until the session swaps over before you leave. This way you will show up in the results for sure. Make sure that you have set up your game that it saves the replays.
May I remind you of a few things:
- Please respect the track limits!
We will not run with slowdown penalties. But that does NOT mean you can cut the track. The same rules as on the leaderboard apply in the races. If you cut the track excessively or even pass or hold a place with cutting, you will recieve a big penalty after the race.
- Please respect the other drivers!
This race is a big opportunity, for you as drivers, for RaceRoom as well as for simracing in general. Please do not risk this by showing bad behaviour in the battles on track. Treat all the other drivers like you want to be treated.
Ok, understood that? Really? Are you certain?
The server is called: eSports WTCC Division 3
Good racing,
Robert Wiesenmüller
eSports WTCC
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Ausgang Runde 1 Monza Division3
Bericht folgt. Kurze Info vorab P1 Weggeschmissen es ist dann P2 geworden
Q: 1
Unternormalen umständen wäre es P2 geworden, allerdings hatte ich auf meine schnellen Runde Windschatten und dadurch kam eine Bombenzeit zur Stande 1,1sek Vorsprung auf P2
R: 2
Der Start wäre fast in die Hose gegangen da es sehr gewöhnungsbedürftig mit den Frontkratzern ist Ich konnte bis in die erste Schikane die Führung verteidigen und ab da Ausbauen Leider gingen in der vorletzten und letzten Runde meine Nerven ein wenig mit mir durch und es kam in der letzten Runde wie es kommen musste Auto Überbremst auf die Anfahrt erste Schikane. Leider hatte der Vorsprung nicht mehr gereicht P3 kam auch noch ran aber den konnte ich mir dann von der Pelle halten
Fazit:
Sehr interessant und hat viel Spaß gemacht, ich hoffe das sich sowas mal wieder ergibt.
Video:
folgt
PS.: Sollte von euch jemand in den nächsten Runden es auch schaffen wären, wir ganz happy wenn ihr uns hier darüber auch auf dem laufenden haltet
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